investdata2 days ago5 min readTurning RFM into a predictive metric for churn & salesThe RFM model, a cornerstone of marketing analytics, can be transformed into a decisive tool for predicting churn and sales. This blog...
investdataJun 102 min readHow we turned RFV into a churn-predictorWe recently completed a churn audit for a subscription-based platform and have some insights that could be relevant for all...
investdataMay 165 min read3 simulatoren om je churn in kaart te brengenWie geld verdient met abonnementen vreest de “churn”-parameter, de graad waarmee betalende gebruikers hun abonnement opzeggen. Het is een...
investdataFeb 44 min readOver 'ownership' van data, van theorie naar praktijkVoor wie op het punt staat om te investeren marketing-software, waak over het ownership van je data. Klinkt dat iets te abstract?...
investdataJan 285 min read6 tips voor wie zijn datasets door Chat GPT wil laten analyserenVoor wie zich al aan de betalende versie heeft gewaagd van Chat GPT, de mogelijkheden worden navenant groter. Dan zijn we al snel eens...
investdataMar 28, 20233 min readTo own or not to own, that's the question Now that Universal Analytics is going away: upgrade to Google Analytics V4? Or is it time to collect and store this data yourself?
investdataApr 17, 20205 min readDon't forget data... when rebooting your businessAlthough conferences about data & AI are full of people seeking quickwins, the common message is often that dataprojects are ...
investdataApr 9, 20203 min read10 commandments of personalizationAs cookies get more contested, digital marketing solutions have less manoeuvring space. Browsers sharpen their policies and social media...